Nedtur i Skaunhallen

Postet av Lagleder Fellesbruker den 20. Okt 2016

I dagens kamp mot Skaun klarte vi ikke å være gode, selv om vi fant noen lysglimt. Et av disse er at våre to 16 åringer, presterer godt og tegner seg for 10 mål totalt. Dette viser at de absolutt er gode nok for dette nivået og at det gror godt i klubben.

I første omgang var det vi som førte kampen, men klarte ikke å hekte av Skaun. Vi strevde med å klare å demme opp for deres linjespiller. Skaun har rutinerte spillere som drar ned tempoet litt og utnytter at vi sovner i forsvaret. Når vi vant ballen hadde vi det ofte litt for travelt og fikk tekniske feil. Kort tid før pause ledet vi med 2 mål, men Skaun knappet innpå og lagene gikk til pause på stillingen 14-14.

I pausen forsøkte vi å gjøre justeringer i forsvarsspillet, men de klarte vi dessverre ikke å gjennomføre. Skaun fører hele 2 omgang og vinner fortjent. Vi klarte ikke å være gode nok defensivt i dag. I tillegg spilte vi oss til mange gode muligheter i angrep, men var ikke dyktig nok i avslutningene. Det endte med tap 28-25.

Selvsagt er vi ikke fornøyd etter en kamp som denne, men dette er bare noe vi må tåle å stå i. Prestasjonene vil variere veldig, da vi har et urutinert mannskap. Dette er ikke noe vi stresser med. Denne sesongen handler om å utvikle spillere og laget på en slik måte at vi kan være klar for å kjempe om opprykk neste sesong. Med litt mer rutine vil flere av våre unge spillere takle å settes under mer press. Vi står i dag store deler av kampen med to 16 åringer og to 17 åringer på banen. Det blir veldig bra på sikt, men det er ikke bra for trenerens helse å være med på en slik følelsesmessig berg- og dalbane.