Historisk gode prestasjoner fra Melhus/Gimse i det Regionale sluttspillet

Postet av Lagleder Fellesbruker den 16. Apr 2016

Aldri tidligere har klubben hatt så mange lag som har kvalifisert seg til det regionale sluttspillet. Ikke nok med det, samtlige lag tok seg videre til finalespillet.

Jenter 2001 viste at jentesiden i Melhus/Gimse er i meget god utvikling. Jentene vant alle sine innledningskamper med god margin. I 8-delsfinalen slo de Elnesvågen og møtte dermed Byåsen i kvartfinalen. De ble dessverre for sterke denne gangen. Dette Byåsenlaget gikk helt til finalen hvor de måtte se seg slått av et annet Byåsenlag.

Gutter 2000 tok seg videre fra puljespillet etter blant annet å ha slått CSK på en meget overbevisende måte. I kvartfinalen møtte de et sterkt Moldelag som de lenge holdt følge med. Til slutt måtte de dessverre gi tapt mot en god motstander. Guttene har hatt meget god utvikling denne sesongen, og helgas resultater vitner om et lag som blir å regne med i fremtiden.

Gutter 2001 hadde ingen problemer med å vinne sin innledningspulje, og i kvartfinalen ble Namsos slått uten store problemer. I semifinalen møttes to av Norges beste lag i denne aldersgruppen. Det ble som vanlig en tett og underholdende kamp, som dessverre Sverresborg gikk seirende ut av. De vant til slutt også finalen.

Selv om Melhus/Gimse ikke nådde helt til topps med noen av lagene er dette en historisk god prestasjon for klubben. Dette er lag som har utviklet gode treningsmiljøer, er motiverte og ønsker å bli gode. Det vi nå ser konturene av er en stor klubb (420 utøvere) som er i ferd med å bli en talentfabrikk. Dette er bare starten på noe stort som er på gang i Melhus/Gimse