Styrkeoppbygning i Melhus/Gimse

Postet av Lagleder Fellesbruker den 21. Apr 2016

I Melhus/Gimse har vi en stor gjeng med jenter født 2000 og 2001 som har veldig lyst til å bli gode. Første mål for J16 er å kvalifisere seg til Regionserien. Det er mange gode lag i vår region, så det blir ingen enkel oppgave.

Hovedtrener Åsmund Kjenstad Hansen hadde søndag kveld samlet jentene og resten av trener og støtteapparatet, til et såkalt O-møte. Selv om orientering er en flott sport hadde dette ingenting med orientering å gjøre. Åsmund har forsvarsbakgrunn, så den gamle offiseren holdt like godt et Ordremøte. Planen for hvordan jentene skal forberede seg på den tøffe oppgaven det er å komme seg gjennom en kvalik, ble presentert i form av en standard Militær 5 punkts ordre. Det ble en del fnising fra jentene da Åsmund orienterte om Situasjon, Oppdrag, Plan, Administrasjon og Forsyningstjeneste samt Stridsledelse og Samband. Den militære rammen og sjargongen var selvsagt gjort med et glimt i øyet. Det ble derimot klart for jentene at det er laget en krevende plan, men en som i aller høyeste grad er troverdig.

Det er nå 128 dager til kvaliken går, og jentene skal trene 12 økter pr uke. Det innebærer mye fysisk trening samtidig som at laget må spilles sammen. Jenter 2000 forsterkes av spillere fra J2001. Det skal iallfall ikke stå på motivasjon og forberedelser. Når jentene stiller opp i kvaliken i slutten av august, ligger det et antall treningstimer i bunn, som ligger på elitenivå.

"General Hansens" plan speiler en omfattende kulturendring i Melhus/Gimse. Det er nå mange utøvere i klubben som trener svært godt, og som har lyst til å bli god. Dette stiller store krav til både kompetanse og tilgjengelighet. Vi i Melhus/Gimse skal definitivt ikke sove i timen. Våre jenter og gutter skal få de beste muligheter til å leve ut sine drømmer.