Nok en tøff match mot en god motstander

Postet av Lagleder Fellesbruker den 28. Mai 2016

I dag spilte J16 nok en treningskamp mot et lag som ganske sikkert kommer til å spille i regionserien. Vi forsøker å matche oss mot gode lag for å se hvor lista ligger. Dagens motstander var Rapp. Vi hadde også denne gangen mest fokus på det defensive. I forrige kamp mot Strindheim slapp vi inn for mange mål etter retur fra egen målvakt og de fikk noen enkle kontringsmål. Dette skulle vi vise klar forbedring på i dag. Rapp scorer ingen rene kontringsmål og vi mister kun en retur. Dette er vi svært godt fornøyd med.

Vi hadde også fokus på forsvarsspillet. I slike treningskamper er det naturlig at lagene prøver ut nye ting og øver ulike spillere i nye roller. Vi fikk øvd med mange ulike forsvarssammensetninger. Mot et så godt lag som Rapp blir vi utfordret på mange ulike områder. Vi er godt fornøyd med at jentene jobber seg gjennom utfordringene og finner løsninger. På samme måte som i treningskampen mot Strindheim ligger vi under resultatmessig i mesteparten av kampen, men tar de igjen og vinner 26-24. Resultater i slike treningskamper er egentlig lite interessante fordi ingen av lagene har fokus på å vinne, men vi tar med oss at vi i gode perioder kan spille jevnt med gode J16 lag. Vi finner denne typen treningssamarbeid såpass nyttig at begge lags trenere umiddelbart etter kampen ble enige om å spille en ny treningskamp om noen uker.