Nyttig læring på Stjørdal´n

Postet av Lagleder Fellesbruker den 25. Aug 2016

Nå er vi inne i den siste uka før kvaliken, hvor vi skal hente ut en formtopp. De siste 10 dagene før kvaliken slipper vi opp på treningen og har kun et par harde økter. Dette skal sørge for at vi får et godt overskudd til helga. Siste innspurt er to treningskamper før vi gjennomfører en lett treningsøkt på torsdag og fri på fredag.

Først ut av treningskampene var mot topplaget Stjørdal HK. Her jobbes det virkelig godt. Vi rakk så vidt å se hvordan deres 3 div damer slo ut 2 div laget Orkanger i cupen, før vi startet vår egen kamp. Det virker å være en tydelig rød tråd i hvordan det jobbes med lagene på Stjørdal. Her har Bjørn Blomquist virkelig satt sitt preg på klubben. Det er imponerende og inspirerende å se utviklingen de har.

Kampen startet godt for vår del. Vi lyktes godt med forsvarsspillet og fikk en del enkle kontringsmål. Litt ut i omgangen ledet vi 10-5. Etter dette mistet vi litt flyt og kampbildet endret seg. Nå var det vi som ikke fikk flyt i angrepsspillet og fikk kontringer imot. Heldigvis var vi relativt strukturerte hjemover slik at det ikke resulterte i mange baklengsmål. Stjørdal utfordret oss derimot mer i duellspillet, spesielt i 2-er posisjon. Der var de dyktige og vi slet med å justere oss. De tok oss igjen og tok også etter hvert over føringen. Dette gjorde at vi blir stresset og klarte aldri å finne tilbake til flyten vi hadde. Dette handler selvsagt også om at motstanderen var dyktig og ikke lot oss slippe til så lett. Denne treningskampen er utvilsom den som har gitt oss mest tilbake i form av ny lærdom. Etter kampen fikk vi en god dialog rundt dette med stressmestring, samt at vi kom fram til noen løsninger rundt 2-er utfordringen. Med denne erfaringen stiller vi bedre rustet til kvaliken.

Vi taper kampen 22-18

Vi ønsker å rette en stor takk til Stjørdal HK for at vi fikk komme på besøk :-)