10 år siden Melhus/Gimse mønstret et J18-lag

Postet av Lagleder Fellesbruker den 29. Okt 2016

Det er 10 år siden hvit- og sortkledde jenter har spilt håndball for et J18-lag i klubben. Halvparten av jentene på laget er riktignok 16-åringer og det var derfor en viss spenning om hva vi kunne forvente av motstand i en 18-årsserie. For en del jenter var det dessuten første kamp denne sesongen, og flere kjente på litt nervøsitet i garderoben før kampstart.

Seriestarten var mot en klubb med kjente og gode håndballtradisjoner - nemlig Byåsen. Det viste seg tidlig at Byåsen 3 hadde møtt sine overkvinner i jentene fra Melhus. Melhusjentene var mange hakk bedre enn motstanderen både defensivt og offensivt. I tillegg var målvaktsduoen Kjerstin Eggen og Chadia Uwimana i det umulige hjørnet. I perioder stengte de buret helt. Gledelig i kampen er at det er mange mål fra alle posisjonene på banen. Dette skyldes godt angrepsspill, men vi skal ikke legge skjul på at det var "mye vann mellom båtene" i Byåsenforsvaret.

Vi gratulerer debutant, Marthe Løhre, med sine første mål i Melhus/Gimse-drakten. Den tidligere Støren-spilleren kunne notere seg 5 mål fra strekposisjon når sluttsignalet gikk.

Med resultatet 32-10, to poeng og en god dose selvtillit i bagasjen kunne tigerjentene ta en velfortjent lørdagskveld. Vi gleder oss til fortsettelsen.

Melhus/Gimse takker Byåsen 3 og dommere for kampen.