Serieåpning for Melhus/Gimse G16 med fulle tribuner

Postet av Lagleder Fellesbruker den 30. Okt 2016

Herlig serieåpning av G16 gutta i går.

Endelig sesongstart og gutta var meget klare. En kunne merke det allerede før kampstart at dette kom til å bli en stor ettermiddag. Egen kampsponsor for dagen hadde lagt til rette for flotte rammer slik en seriåpning fortjener. Gutta varmet opp i egne T-skjorter sponset av Brekkåsen Idrettsbarnehage.

Når gutta entret banen fikk de voldsom støtte av en nesten fullsatt (2/3 av setene) Melhushall. Lyden av trommer, bjeller og vuvuzela satte standarden. Virket som det gikk rett til hode på gutta, for Leksvik gikk tidig opp i 0-2. Men etter det var det bare hjemelaget det dreide seg om. Med et samhold, spilleglede og voldsom innsats fikk de kampen inn sitt spor. Vi vet fra tidligere sesonger med dette laget at motstander henger med tidlig i begge omganger men Melhusgutta løper de i senk etthevert. Torstein styrte skuta bakerst både i angrep og forsvar, Nils Erik hadde (duracel) dagen og Stefan traff med alt fra streken. Når Mikael i tilegg stengte bak (med god hjelp fra forsvarmuren laget av ekte helved) var det bare spørsmål om vi greide 30 på tavla.

Herlig å se gutta ha det artig sammen på håndballbanen, nå gleder alle seg til neste kamp. Tilslutt ble Nils Erik fortjen kåret til banens beste av publikums juryen og mottok både rumpevarmer og gratis bhg. plass i følge gammel ordføreren. PS: extra artig å se så mange tok turen til hallen en Lørdag ettermiddag, blandt annet var både Gimse og Melhus sin G16 fotballag på plass for å støtte sine gode kamerater.