Melhus/Gimse jenter trente med CSK Elite

Postet av Lagleder Fellesbruker den 2. Nov 2016

Tirsdag kveld var 3 av våre unge lovende jenter på trening med CSK elite. Dette er et ledd i at vi som klubb ønsker å gi våre utøvere de beste muligheter for å kunne utvikle seg optimalt. Både Maria, Ane og Marie har denne høsten tatt seniornivået meget godt. Vi ønsket derfor at de skulle få muligheten til å skaffe seg impulser og nye referanserammer gjennom å trene med et lag som ligger et godt stykke over det høyeste nivået i klubben vår. CSK elite er et topplag i den nye nasjonale 2. div, og er en av favorittene til å rykke opp. De har flere spillere som har spilt eliteserie og en spiller som har vunnet VM med LK90 og nettopp kommet hjem fra proffspill. Det at våre jenter kan få være med å se hvor lista ligger hos denne typen spillere er helt fantastisk.

Denne typen samarbeid ser man for lite av blant klubbene. Dette beror ofte på frykten for at spillerne skal bli lokket til å flytte klubb. Denne frykten kommer av at man ikke har god nok kommunikasjon mellom klubbene og trenerne. Gjennom god, åpen og ærlig kommunikasjon er det mulig å finne løsninger som utvikler spillerne.

CSK uttaler i denne forbindelsen: En glede for oss å la unge i andre klubber få kjenne på nivået, så lenge klubbene snakker sammen på forhånd. Helt topp at vi også får presentert oss ovenfor hverandre, og begynner å si hei til hverandre i hallene når vi møtes - sammen skal vi løfte frem spillere og midtnorsk håndball.

Jentene våre var veldig fornøyd med det de fikk være med på. De følte seg veldig godt mottatt av både trenere og spillere. Trenerne var hyggelige og veldig proffe. Spillerne var veldig inkluderende og det virket som de hadde et veldig godt samhold i laget. Tempoet i spillet var mye høyere, tenningen og trøkket i duellene var en av de største forskjellene. Det er motiverende å se hvor lista ligger og samtidig se at vi klarer å henge med.

CSK trenerne var imponert over hvor langt jentene våre var kommet til tross for sin unge alder. De trakk frem god fysikk, gode basisferdigheter, holdninger og at jentene brettet opp ermene og tok fighten.

Nå blir det opp til Maria, Ane og Marie å ta med seg denne erfaringen og bruke den til å heve nivået på trening i Melhus/Gimse.

Vi i Melhus/Gimse håndball er veldig takknemlig for at jentene våre fikk komme på CSK trening og skaffe seg verdifull erfaring.