​Måtte gi tapt for serielederen

Postet av Lagleder Fellesbruker den 19. Nov 2016

Strindheim er det beste laget i Regionserien for G16, så vi visste det kom til å bli vanskelig å vinne i dag. Strindheim er et lag som også i fjor deltok i Bringserien. De ble fort tydelig at de hadde et høyere tempo og trøkk i duellene enn det vi er vant med. Vi brukte en omgang på å akklimatisere oss. De var flinke til å stå inne å blokkere skudd. I første omgang kom avslutningene våre litt for tidlig. Strindheim kontret hurtig og ledet 15-10 til pause.

I andre omgang fikk vi satt forsvaret bedre, og reduserte forspranget til bare 2 mål. Nærmere kom vi dessverre ikke. Vi ble litt stresset av at vi holdt på å ta dem igjen, og gjorde noen tekniske feil. Dette med å klare å finne roen når presset øker og kampene står å vipper, er noe vi har hatt fokus på tidligere også. Mot Sverresborg lyktes vi, men altså ikke i dag. Situasjonene er ikke nødvendigvis helt like, men det handler om det samme. Mot Sverresborg ledet vi og måtte kontrollere kampen inn. I dag jager vi etter. Likheten er at hvis vi begynner å tenke konsekvenser i disse situasjonene vil vi mislykkes.

Kampen endte 20-16 til Strindheim. Vi tar med oss at vi matcher dem i andre omgang, men registrerer at vi fortsatt har en vei å gå før vi kan være med helt i toppen.

Det var mye positivt i dag, men vi fikk også noen tydelige innspill på hvor vi mangler litt kapasitet. Vi mener selv at vi fortsatt har mye å gå på, så det blir spennende å se om vi klarer å ta steget videre opp.