Dramatiske sluttminutter

Postet av Lagleder Fellesbruker den 26. Sep 2015

I dag skulle vi få måle krefter mot 3 div desidert største favoritt. Vikvarvet/Selbu er det laget som måtte ta den tunge turen ned til 4 div etter at klubben måtte trekke 1 div laget sitt. Riktignok var det ikke alle som ble med ned i divisjonssystemet, men flere av dagens spillere har erfaring fra nest høyeste nivå. Vi kan konstatere at dette laget holder mye høyere nivå enn 3 div. Derfor var vi veldig spent på om vi klarte å henge med, og fryktet vel også at de skulle kjøre over oss.
Vi klarte å bite oss fast fra start, men det føltes som om de fikk sine mål enklere enn oss. Vi jobbet hardt og Vikvarvet/Selbu klarte aldri å riste oss av. Midtveis i omgangen gikk de litt fra, men dette klarte vi å hente inn til pause. Stillingen var da 12-12. Et stort tap for oss var at Kristin Vavik Eidsmo slo opp igjen skaden som holdt henne ut av oppkjøringskampene. Vi mistet henne etter ca 20 min av første omgang. Dette er en hendelse som kunne ha påvirket oss negativt, men jentene viser mental styrke og lar seg ikke affisere.
Vi fortsetter der vi slapp i første omgang. Vikvarvet/selbu fører kampen, men er aldri mer enn 2 mål foran. Midtveis i andre omgang forsøker vi å ta vekk to spillere, og lykkes godt med det. De gjør flere tekniske feil, men vi klarer dessverre ikke å utnytte det.

På stillingen 20-21 mister vi ballen i ankomstfasen i det det er 1 min igjen på tavla. Vikvarvet/Selbu forsøker å spille ut tiden. 29:30 tar dommeren timeout, for å fortelle Vikvarvet/selbus trener at hun ikke kan stå ved sekretariatet for å vente på å legge timeouten sin. Klokka fortsetter derimot å gå, og blir ikke stoppet før 29:41. Dommerne sier at det skal legges til 4 sekunder, noe vi mente var alt for lite. Spillet settes igang igjen og vi klarer å presse frem passivt tegn fra dommerne. 29:50 tar Vikvarvet/Selbu timeout. Da det allerede var markert for passivt spill, møtte vi dem høyt for å presse fram en avslutning slik at vi kunne kontre inn en evt 22-22. De avslutter med kun 2 sek igjen og vi rekker ikke å gjøre noe. Det er lett å tenke at de 7 sekundene vi mistet hadde vært kjekt å ha nå, men slik ble det ikke. Det ble diskutert om vi skulle legge inn protest, men vi ser at dette var en nærmest umulig oppgave for dommerne å få helt nøyaktig.
Vi er svært godt fornøyd med å spille såpass jevnt med divisjonens klart beste lag. Vi har fortsatt mye å jobbe videre med, så dette blir morsomt framover.
Allerede i morra settes vi på en ny og svært tøff prøvelse. Da møter vi et annet topplag. Et revansjesugent Malvik på bortebane blir en stor utfordring, men det er slike kamper som er morro å spille.