Stang ut

Postet av Lagleder Fellesbruker den 18. Okt 2015

Etter en lengre periode uten kamper, var vi ivrige på å få spille igjen. Motstander denne gangen var Sverresborg 2. Laget ledes av en av Trønderhåndballens legender, Stig Sagfjæra. Han var helt sentral i oppbyggingen av Heimdals elitelag på herresiden, både som trener og leder.
Kampen startet uten at vi var helt klar for det. For vår del ble det mye stang ut i starten. Sverresborg spilte et godt 6:0 forsvar, og hadde ei målvakt som tok resten. Vi fikk en del kontra imot, og klarte ikke alltid å rydde unna. Etter 10 min må vi ta timeout. Da står det 4-0 på tavla. Vi kommer til flere ok sjanser, men klarer ikke å overliste målvakten deres. Vi blir enige om å iallfall ikke slippe dem til lette kontringsmål. I perioden etter dette, klarer vi å stoppe kontringene deres, men sliter med å score mål. Etter 30 minutter har vi kun scoret 5 mål. Vi må bare ta av oss hatten for Sverresborgs forsvarsspill i 1 omg. Pauseresultat 11-5.
I pausen samler vi oss og forsterker inntrykket av at returløpene fungerer bedre nå og at dette er nøkkelen til å kunne komme inn i matchen igjen. Videre så blir vi enige om å spille tålmodig i etablert angrep, og ikke stresse med å ta dem igjen.
I starten av omgangen lykkes vi godt med taktikken. Vi spiser oss sakte, men sikkert inn på dem. Midtveis er vi 3 mål unna, men gjør to feil på rappen, og de er foran med 5 igjen. Sett i etterkant ble nok kampen avgjort i denne perioden. Sverresborg spiller smart og kontrollert. De spiller lange angrep, på grensen til passivt. Dermed bruker de ledelsen sin til å la klokka gå. På slutten tar vi større sjanser noe som resulterer i flere mål i kontringsfasene. Dessverre kom vi ikke nærmere enn 3 mål, og må bare innrømme at Sverresborg var bedre enn oss i dag. Sluttresultat 22-19.
Vi har fått noen tydelige tilbakemeldinger på hvor vi har utviklingspotensial, så det tar vi med oss videre. Det er ingen idrettsutøvere som liker å tape, så det er en revansjelysten gjeng som møter på trening i morra. Vi bruker denne energien konstruktivt gjennom uka, for så å forsøke å ta det ut neste helg. Da venter Ranheim.