Fraløpt av sultne LHK rekrutter

Postet av Lagleder Fellesbruker den 22. Nov 2015

Vi visste at dette kom til å bli en meget vanskelig kamp for oss. Ikke bare er LHKs rekruttlag høyt plassert på tabellen, men det kan virke som det er en ny giv i den tidligere eliteklubben. Førstelaget har virkelig funnet formen og det kan se ut som dette smitter positivt over på rekruttene også.

Vår plan var å være tålmodig i angrep og legge mye krefter i returløpene. I starten av kampen fungerer dette ok, selv om LHK scorer nesten alle sine mål i ankomstspillet. Vi henger brukbart med helt til de siste 7-8 minuttene av omgangen. Da klarer LHK å få ei lita luke. De får inn noen lette kontringer og går til pause med ledelsen 17-13.

I pausen setter vi fokus på returløp, tålmodighet i angrep og sikring av returer før vi starter opp egen kontra. Vi har trua på at dette var de mest vesentlige faktorene å få kontroll på. Nå er det jo slik med prestasjoner at de skal utføres med/mot en motstander som ikke nødvendigvis samarbeider :-)

Vi lykkes ikke med det som er planen, ganske enkelt fordi LHK var bedre enn oss. Dette er ting som vi trener på, og må bare akseptere at vi ikke har kommet langt nok i disse prosessene. Når man ikke lykkes og blir straffet hardt for det, er det en tydelig tilbakemelding. Tilbakemeldinger er gaver, som gir oss anledning til å gjøre endringer. Endringer som vil gjøre oss bedre. Så takk til LHK for at dere viste oss hvor vi har potensial for utvikling :-)

Vi taper kampen 31-21. Det laget vi møtte i dag var utvilsomt det beste laget vi har møtt i år. Nå går vi inn i ei ny treningsuke og gleder oss til muligheten til å revansjere oss mot Stjørdal neste helg.