Satt på plass av Spjelkavik

Postet av Lagleder Fellesbruker den 15. Okt 2016

I dag hadde G16 to kamper i Regionserien. Først ut var Kristiansund. Det er et lag som på tabellen ligger i nedre sjikt. Kampen startet som mange andre, jevnt og tett de første 10 minuttene. Vi kom til mange store målsjanser, men KHK hadde en målvakt som tok mye. Vi gikk gradvis ifra og til slutt hadde ikke KHK mer krefter. Etter det ble det lett for oss. Vi kunne rullere greit på laget og behøvde ikke å jobbe så hardt for å få et greit resultat. Vi vant 27-15.

Noen timer senere skulle vi få testet ut hvor vi egentlig står. Vi hadde vunnet 5 av 5 kamper, men ikke møtt noen av de antatt beste lagene. Det ble tidlig klart at Spjelkavik ble et nummer for store for oss. De spilte og fikk lov til å spille fysisk tøft. De lå hele tiden å balanserte på grensa til utvisninger. Våre gutter klarte ikke å fullføre duellene og ble rett og slett litt for lett i duellene. Det var flott å se på hvordan Spjelkavik trøkket til i alle dueller. Vi klarte ikke å stoppe dem og slapp inn alt for mange mål på tapte dueller. Utover kampen opparbeidet de seg en solid ledelse, men med en gang de forsøkte å rullere på backrekka si, så knappet vi innpå. Selv om Spjelkavik hadde god kontroll så klarte vi å stresse dem litt på slutten. Vi tapte til slutt 26-28. Vi skal være såpass ærlige å si at det resultatet lyver litt. Spjelkavik var oppe i 10 måls ledelse da de trakk inn årene. De er rett og slett et ganske mye bedre lag enn oss akkurat nå. Vi fikk påvist noen tydelige utfordringer vi har, og det skal vi gjøre noe med. Så satser vi på at vi kan gi dem en god match neste gang vi møtes.