Lønn for strevet

Postet av Lagleder Fellesbruker den 27. Aug 2016

Jadda, vi klarte det! Vi er kvalifisert for Regionserien J16.

Etter to overlegne seire i dag, blir kampen mot CSK i morra mer som en treningskamp å regne. Begge lagene er allerede kvalifisert. Våre jenter har jobbet utrolig hardt for å komme dit de er i dag. Derfor er det en helt fantastisk følelse å se hvordan de utklasset dagens motstandere. Det virker som om vi har klart å prikke inn formtoppen perfekt til denne helga. Jentene boblet over av overskudd og kontret non-stop i to kamper (med kort pause mellom). «Vi blir ikke slitne, vi kan bare kjøre på» sa de i pausen i kamp nr 2. Da hadde vi for lengst avgjort kampen, men krefter og energi var det mer enn nok av.

Det var knyttet stor spenning til dagens første kamp. Midsund er et lag vi ikke har møtt før og vi hadde ingen informasjon om dem. Vi hadde derfor mest fokus på hva vi selv skulle gjøre. Solid forsvarsspill og hurtige kontringer skulle være resepten. Og det lyktes vi med. Det ble tidlig klart at vi var fysisk overlegne. Vi var sterkere og orket mer. Vi kontret inn ball etter ball og hadde full kontroll fra start til slutt. Vi vant kampen 33-17.

Neste kamp var mot Tiller, også et lag vi visste lite om, da de hadde mistet omtrent hele laget sitt til andre klubber. Igjen lyktes vi godt med vårt dynamiske 6:0 forsvar. Tiller hadde ingenting å stille opp med i duellene. Vi rykket hurtig fra og ledet 9-1 da de tok time out. Det hjalp lite og vi kunne gå til pause med en 15-4 ledelse. Vi holdt opp trykket også i andre omgang, for jentene var slettes ikke slitne. Dette var ingenting! De har slitt seg gjennom beintøffe økter på opp til 2 timer og 45 minutter i oppkjøringen til denne helga. Train hard…fight easy!

Nå har vi nådd målet. Vi har løftet oss fra å være et lag som ingen trodde kunne kvalifisere seg, til et lag som vinner kvalik-kamper med utklassingssifre. Og det på knappe 4 måneder!! Det blir spennende å se hvor dette kan ende, for dette er bare begynnelsen.